Niet beschikbaar

Ook beschikbaar als:

Daphne Deckers

EPUB met digitaal watermerk | November 2014 |

Gebaseerd op 1 beoordeling
Beoordeel dit boek als eerste!

Het ware verhaal van de eerste bemande ballonvluchtGeorgette ( Sjors') is een eigenwijs schaapje dat op tragische wijze haar moeder verliest. Wanneer de kudde haar de rug toekeert, sluit ze vriendschap met Pulletje, een eend met veel praatjes, en Gallus, een haan met hoogtevrees. Na veel spannende verwikkelingen worden zij de bemanning' van de allereerste ballonvaart. Het verhaal speelt in het Frankrijk van Lodewijk XVI, en de levens van de dieren zijn verweven met die van Joseph en Etienne Montgolfier, de uitvinders van de luchtballon. Een klassiek verhaal met grote thema's in een wervelende maar vooral ook humorvolle verpakking.Daphne Deckers is schrijfster, columniste en tv-presentatrice. Naast een hele reeks boeken heeft zij comedyscenario's geschreven en toneelstukken naar het Nederlands vertaald. Haar kinderboek De Matroos in de doos was ook te zien als musical, uitgevoerd door Theater Terra. Marijn in de woestijn, het vervolg, was getipt door de Nederlandse Kinderjury. Voor het schrijven van Het vliegende schaap pleegde ze veel research. Ze baseerde haar verhaal op waargebeurde feiten: Joseph en Étienne Montgolfier, zonen van een grote en rijke papierfabrikant, waren de uitvinders van de luchtballon. Bij de allereerste officiële demonstratie op paleis Versailles, op 19 september 1783, bestond de 'bemanning' van de ballon uit een schaap, een eend en een haan. Daphne schreef een klassiek verhaal met grote thema's in een wervelende maar vooral ook humoristische stijl.

Daphne Deckers
Moon
9789048822133
Formaat
EPUB met digitaal watermerk
November 2014
Bestandsgrootte
3051802 bytes
157

Het ware verhaal van de eerste bemande ballonvlucht

Georgette ( Sjors') is een eigenwijs schaapje dat op tragische wijze haar moeder verliest. Wanneer de kudde haar de rug toekeert, sluit ze vriendschap met Pulletje, een eend met veel praatjes, en Gallus, een haan met hoogtevrees. Na veel spannende verwikkelingen worden zij de bemanning' van de allereerste ballonvaart. Het verhaal speelt in het Frankrijk van Lodewijk XVI, en de levens van de dieren zijn verweven met die van Joseph en Etienne Montgolfier, de uitvinders van de luchtballon. Een klassiek verhaal met grote thema's in een wervelende maar vooral ook humorvolle verpakking.

Daphne Deckers is schrijfster, columniste en tv-presentatrice. Naast een hele reeks boeken heeft zij comedyscenario's geschreven en toneelstukken naar het Nederlands vertaald. Haar kinderboek De Matroos in de doos was ook te zien als musical, uitgevoerd door Theater Terra. Marijn in de woestijn, het vervolg, was getipt door de Nederlandse Kinderjury. Voor het schrijven van Het vliegende schaap pleegde ze veel research. Ze baseerde haar verhaal op waargebeurde feiten: Joseph en Étienne Montgolfier, zonen van een grote en rijke papierfabrikant, waren de uitvinders van de luchtballon. Bij de allereerste officiële demonstratie op paleis Versailles, op 19 september 1783, bestond de 'bemanning' van de ballon uit een schaap, een eend en een haan. Daphne schreef een klassiek verhaal met grote thema's in een wervelende maar vooral ook humoristische stijl.

Daphne Deckers
Moon
9789048822133