Prijs € 11,75

Tijdelijk niet beschikbaar

Sebastian Meschenmoser

Hardback | Mei 2010 |

Gebaseerd op 1 beoordeling
Beoordeel dit boek ook!

Als een pinguïn neerstort, kan de verteller niet geloven dat hij vloog. Pinguïns kunnen immers niet vliegen. De pinguïn erkent dat hij dat nu ook denkt. Met liefde wordt de pinguïn verzorgd en bedenkt de verteller allerlei creatieve, vaak humoristische mogelijkheden om de pinguïn te laten vliegen. Niets werkt totdat er een groep pinguïns overvliegt. Een prachtig verhaal over hoe het denken en kunnen met elkaar verweven zijn. De een- tot tweepaginagrote illustraties bestaan uit fijne, liefdevolle schetsen, gemaakt met zwart potlood en een enkele steunkleur (verschillende tinten), in wisselend perspectief. Ze vertellen delen van het verhaal en vullen daarmee het tekstuele deel (vaak niet meer dan een regel tekst) naadloos aan. Een enkel moeilijk woord (bijv. aerodynamisch) kun je bij jonge kinderen overslaan door over de prent te vertellen. De Duitse auteur/illustrator is in Nederland met name bekend met de serie over meneer Eekhoorn. In 2008 kreeg hij de Zilveren Penseel. Dit bijna vierkante prentenboek is zijn debuut uit 2005. Het kreeg toen in de pers veel aandacht; met name de illustraties werden zeer lovend ontvangen. Vanaf ca. 5 jaar.

Sebastian Meschenmoser
Hoogland & Van Klaveren, Uitgeverij
9789089670564