Informatief communiceren

Prijs € 52,95

Uitverkocht

F. von Meyenfeldt

Paperback | Augustus 2003 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Dit boek is bestemd voor het hoger onderwijs, voor trainingen en cursussen. Daarnaast kan het gebruikt worden als naslagwerk.Aan informatisering ontkomt niemand meer in deze tijd en een goede communicatie is daarbij cruciaal. Informatie Communieren behandelt in aansluiting hierop communicatietechnieken die gebaseerd zijn op eenbreed scala aan praktijkgevallen waarin organisatieverandering en automatisering centraal staan. Organisatieverandering impliceert organisatieonderzoek. In dit boek wordt daarom veel aandacht bestaad aan interviewen en methoden om de verzamelde informatie efficient te verwerken in een rapport.In deze derde herziene druk van Informatie Communieren is deel III uitgebreid met een hoofdstuk over informeren via het web, terwijl deel IV volledig is herzien. Het schrijven van een onderzoeksplan en een plan van aanpak voor een project komen uitvoerig aan bod. Daarnaast wordt aandacht besteed aan projectdocumentatie; niet alleen rapporteren, maar ook het beheren van documentatie komt daarbij aan de orde. Verder leren studenten strategisch informatie te zoeken, onder meer via internet, en de gevonden informatie te evalueren. Met het oog op het onderwijs bevat het boek vele opdrachten en een bijlage Solliciteren.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
F. von Meyenfeldt
Uitgever
Academic Service
ISBN
9789039517130
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Augustus 2003
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
406

Beschrijving

Dit boek is bestemd voor het hoger onderwijs, voor trainingen en cursussen. Daarnaast kan het gebruikt worden als naslagwerk.

Aan informatisering ontkomt niemand meer in deze tijd en een goede communicatie is daarbij cruciaal. Informatie Communieren behandelt in aansluiting hierop communicatietechnieken die gebaseerd zijn op eenbreed scala aan praktijkgevallen waarin organisatieverandering en automatisering centraal staan. Organisatieverandering impliceert organisatieonderzoek. In dit boek wordt daarom veel aandacht bestaad aan interviewen en methoden om de verzamelde informatie efficient te verwerken in een rapport.

In deze derde herziene druk van Informatie Communieren is deel III uitgebreid met een hoofdstuk over informeren via het web, terwijl deel IV volledig is herzien. Het schrijven van een onderzoeksplan en een plan van aanpak voor een project komen uitvoerig aan bod. Daarnaast wordt aandacht besteed aan projectdocumentatie; niet alleen rapporteren, maar ook het beheren van documentatie komt daarbij aan de orde. Verder leren studenten strategisch informatie te zoeken, onder meer via internet, en de gevonden informatie te evalueren. Met het oog op het onderwijs bevat het boek vele opdrachten en een bijlage Solliciteren.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
F. von Meyenfeldt
Uitgever
Academic Service
ISBN
9789039517130
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Augustus 2003
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
406

Winnaars kinderjury

Voordelige kinderboeken